(dále též jen „Podmínky“)
společnosti
DroneTech s.r.o.,
IČO: 19358041, DIČ: CZ19358041
se sídlem Zlín – Štípa, Dolečky II 686, PSČ 763 14,
zapsané v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 134179
(dále jen „Poskytovatel“)
1. DEFINICE ZÁKLADNÍCH POJMŮ
1.1 Cenou se rozumí cena za poskytovanou Službu sjednaná ve Smlouvě, kterou se Zákazník zavazuje zaplatit Poskytovateli.
1.2 Cenovou nabídkou se rozumí individuální nabídka Poskytovatele na poskytnutí Služby s konkrétními parametry pro konkrétního Zákazníka vč. případných doprovodných služeb.
1.3 Občanským zákoníkem se rozumí zákon č. 89/2012 Sb., v platném znění.
1.4 Objednávkou se rozumí závazná poptávka Zákazníka na uzavření Smlouvy doručená Poskytovateli.
1.5 Poptávkový formulář se rozumí formulář, jenž může vyplnit a odeslat každý po zadání jeho jména a příjmení, kontaktních údajů a výběru služby, umístěný na webových stránkách Poskytovatele www.drone-tech.cz.
1.6 Službou se rozumí služba poskytovaná Poskytovatelem, která spočívá zejména v:
1.5.1 provedení termovizní inspekce fotovoltaické elektrárny Zákazníka (dále jen „FVE“) pořízené za pomoci dronu Poskytovatele a předání fotodokumentace a videozáznamu z této inspekce Zákazníkovi (I. část plnění);
1.5.2 vyhodnocení technických dat získaných na základě termovizní inspekce FVE, vypracovaní písemné zprávy – reportu s vyhodnocením anomálií FVE na základě získaných dat (dále jen „Report“) a předání Reportu Zákazníkovi (II. část plnění);
a to za podmínek a v rozsahu stanovených Smlouvou, těmito Podmínkami a obecně závaznými předpisy vztahujícími se k poskytování Služby.
1.7 Smlouvou se rozumí souhrn všech smluvních ujednání mezi Poskytovatelem a Zákazníkem, jejímž předmětem je zejména poskytnutí Služby ze strany Poskytovatele a zaplacení Ceny Zákazníkem.
1.8 Smluvní stranou se rozumí dle souvislosti buď Poskytovatel a/nebo Zákazník.
1.9 Webovou stránkou se rozumí tato webová stránka Poskytovatele: www.drone-tech.cz
1.10 Zákazníkem se rozumí jakákoliv fyzická, podnikající fyzická či právnická osoba, která má zájem o Službu ze strany Poskytovatele.
2. ROZSAH UŽITÍ PODMÍNEK
2.1 Tyto Podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti Poskytovatele a Zákazníka v souvislosti s poskytováním Služeb.
2.2 Tyto Podmínky se vztahují na všechny uzavřené Smlouvy bez ohledu na místo, formu a čas jejich uzavření. Podmínky se použijí v případě, pokud konkrétní Smlouva nestanoví něco jiného.
2.3 Podmínky se užijí přiměřeně též na vztah Poskytovatele a Zákazníka před uzavřením Smlouvy, od odeslání vyplněného Poptávkového formuláře nebo Objednávky Zákazníkem až do uzavření Smlouvy, avšak s vyloučením zejména ustanovení o odpovědnosti Poskytovatele za poskytnutí Služby a práv Zákazníka, která má Zákazník až po uzavření Smlouvy.
2.4 Poskytovatel si vyhrazuje právo tyto Podmínky jednostranně měnit či doplňovat, a to zejména s ohledem na případné legislativní změny. Zákazníkovi, který má uzavřenou Smlouvu, bude plánovaná změna Podmínek oznámena s předstihem alespoň jeden měsíc před její účinností. Nevyjádří-li Zákazník se změnou nesouhlas do dne nabytí její účinnosti, platí, že s ní souhlasí. Vyjádří-li Zákazník v této lhůtě svůj nesouhlas, je oprávněn od Smlouvy odstoupit (viz čl. 3.6.3 Podmínek).
3. VZNIK A UKONČENÍ SMLOUVY
3.1 Zákazník, který má zájem o Službu, může sám jakýmkoliv způsobem dle čl. 9 Podmínek nebo přes Poptávkový formulář zaslat Poskytovateli Objednávku. Zákazník je povinen v Objednávce uvést minimálně své kontaktní a fakturační údaje a specifikaci FVE v rozsahu požadovaném Poskytovatelem.
3.2 Není-li doručená Objednávka kompletní, či pokud není dostatečně určitá, může Poskytovatel vyzvat Zákazníka k jejímu upřesnění či k doplnění příslušných údajů.
3.3 Pokud je možné Službu poskytnout, Poskytovatel na základě kompletní Objednávky připraví Cenovou nabídku, která je považována za návrh na uzavření Smlouvy a zašle jí Zákazníkovi. Není-li v Cenové nabídce uvedeno jinak, platí vždy 1 (jeden) měsíc od jejího vyhotovení.
3.4 Smlouva je uzavřena, pokud Zákazník potvrdí jemu doručenou Cenovou nabídku ve lhůtě její platnosti. Potvrdit Cenovou nabídku může Zákazník jakýmkoliv způsobem dle čl. 9 Podmínek. Její obsah tvoří Objednávka a Cenová nabídka.
3.5 Smlouva zaniká dohodou Smluvních stran anebo uplynutím doby, na kterou byla uzavřena. V průběhu jejího trvání ji nelze jednostranně vypovědět, je však možné od ní odstoupit, avšak pouze ze zákonných důvodů nebo z důvodů uvedených níže v čl. 3.6 Podmínek.
3.6 Zákazník může od Smlouvy odstoupit, pokud:
3.6.1 Poskytovatel, i přes předchozí upozornění Zákazníka bude poskytovat Službu v hrubém rozporu se Smlouvou a Podmínkami, nebo
3.6.2 Poskytovatel bude v jím zaviněném prodlení delším než 30 (třicet) kalendářních dnů s poskytnutím Služby, nebo
3.6.3 nesouhlasí se změnou Podmínek.
3.7 Poskytovatel může od Smlouvy odstoupit, pokud:
3.7.1 je Zákazník v prodlení s úhradou jakékoliv platby vůči Poskytovateli déle než 30 dnů, nebo
3.7.2 pokud Zákazník, i přes předchozí upozornění, poruší některou ze svých povinností stanovenou v čl. 5.2.2 a 5.2.3 Podmínek.
3.8 Odstoupení od Smlouvy musí být doručeno druhé Smluvní straně. Odstoupením od Smlouvy se Smlouva ruší a s účinky do budoucna (ex nunc) zanikají veškerá práva a povinnosti Smluvních stran. Odstoupení je účinné doručením, není-li v něm uvedeno pozdější datum.
3.9 Kterákoliv Smluvní strana je oprávněna závazek založený Smlouvou kdykoliv až do provedení termovizní inspekce FVE dle čl. 1.5.1 Podmínek zrušit zaplacením jednorázového odstupného druhé Smluvní straně ve výši 5.000,- Kč (slovy: „pět tisíc korun českých“), a to i bez uvedení důvodu (dále jen „Odstupné“). Odstupující Smluvní strana zároveň doručí druhé straně oznámení o zrušení závazku z tohoto důvodu. Ke zrušení závazku pak dojde okamžikem splnění obou těchto skutečností (tj. zaplacením Odstupného a doručením oznámení, resp. splněním té skutečnosti, která nastane později). Zrušením závazku založeného Smlouvou dle tohoto ustanovení pak dochází ke zrušení platnosti Smlouvy s účinky od počátku (ex tunc) a zanikají tím veškeré závazky z ní vyplývající. Zruší-li takto Smlouvu Poskytovatel, vrátí Zákazníkovi neprodleně První zálohu a tato platba bude považována za Odstupné. Zruší-li takto Smlouvu Zákazník, bude jeho nárok na vrácení První zálohy automaticky započten proti nároku Poskytovatele na zaplacení Odstupného a Poskytovatel si ponechá První zálohu a Odstupné tím bude považováno za uhrazené. Odchylně od ust. § 1992 Občanského zákoníku Smluvní strany sjednávají, že kterákoliv Smluvní strana je oprávněna takto zrušit závazek i v případě, že již od druhé strany na základě Smlouvy převzala jakékoliv plnění, či naopak sama druhé straně již něco plnila.
3.10 Kterákoliv Smluvní strana je oprávněna od Smlouvy odstoupit též v případě, že na druhou Smluvní stranu byl prohlášen úpadek v rámci insolvenčního řízení, anebo pokud druhá strana vstoupí do likvidace.
4. CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1 Zákazník se zavazuje za Službu zaplatit Poskytovateli Cenu v rozsahu a způsobem stanoveném níže v tomto článku Podmínek.
4.2 K Ceně či její části či případně některé ze záloh na Ceně bude vždy připočtena DPH ve výši dle aktuálně platné zákonné sazby, bude-li Poskytovatel v rozhodné době plátcem DPH.
4.3 Zákazník se zavazuje zaplatit Cenu bezhotovostním převodem na účet Poskytovatele uvedený na příslušné faktuře (resp. zálohové faktuře) Poskytovatele následovně:
4.3.1 Zákazník se zavazuje zaplatit Poskytovateli 1. zálohu ve výši 5.000,- Kč na účet Poskytovatele ve lhůtě uvedené v zálohové faktuře Poskytovatele (dále jen „První záloha“); Poskytovatel je oprávněn vystavit tuto zálohovou fakturu Zákazníkovi ihned po uzavření Smlouvy. V případě, že Zákazník neuhradí První zálohu řádně a včas, dojde k zániku platnosti Smlouvy s účinky od počátku (ex tunc);
4.3.2 Zákazník se zavazuje zaplatit Poskytovateli 2. zálohu ve výši až 50% Ceny ve lhůtě uvedené v zálohové faktuře Poskytovatele (dále jen „Druhá záloha“); Poskytovatel je oprávněn vystavit tuto zálohovou fakturu Zákazníkovi ihned po ukončení I. části plnění dle čl. 1.5.1 Podmínek;
4.3.3 Zákazník se zavazuje zaplatit Poskytovateli zbývající část Ceny na základě konečné faktury Poskytovatele, na kterou budou započteny uhrazené zálohy (tj. První a Druhá záloha) a kterou je Poskytovatel oprávněn vystavit Zákazníkovi po vypracování Reportu v rámci II. části plnění dle čl. 1.5.2 Podmínek; po úhradě konečné faktury Poskytovatele bude Zákazníkovi předán Report dle čl. 1.5.2 Podmínek.
4.4 Cena či její část či případně záloha na Cenu je Zákazníkem zaplacena vždy až jejím připsáním na účet uvedený na příslušné (zálohové) faktuře Poskytovatele. Faktury Poskytovatele budou mít náležitosti dle zákona o DPH a budou doručeny Zákazníkovi elektronicky na e-mailovou adresu Zákazníka uvedenou ve Smlouvě, pokud se Smluvní strany nedohodnou jinak.
4.5 Smluvní strany sjednávají ve prospěch Poskytovatele právo na smluvní úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení Zákazníka s úhradou jakéhokoli platby vůči Poskytovateli.
4.6 Zákazník bere na vědomí, že v Ceně nejsou zahrnuty náklady na dopravu za cestu ze sídla Poskytovatele do místa, kde se nachází FVE, a zpět. Náhrada cestovních výdajů Poskytovatele tak bude účtována zvlášť, a to ve výši 12,- Kč (slovy: „dvanáct korun českých“) za každý ujetý km. Náhrada bude splatná před předáním Reportu společně s doplatkem Ceny v konečné faktuře Poskytovatele dle čl. 4.3.3 Podmínek.
5. PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
5.1 Poskytovatel má zejména tato práva a povinnosti:
5.1.1 Poskytovatel ujišťuje Zákazníka, že je odborně způsobilý a má veškerá povolení potřebná k poskytnutí Služby a že jsou mu známy veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné pro řádné a včasné poskytnutí Služby dle Podmínek a/nebo Smlouvy;
5.1.2 Poskytovatel poskytne Službu v rozsahu, způsobem a v termínech stanoveném Smlouvou a/nebo Podmínkami a získané výstupy v rámci Služby předá Zákazníkovi;
5.1.3 Poskytovatel je povinen poskytovat Služby odborně a s náležitou péčí, v souladu se Smlouvou, Podmínkami a obecně závaznými předpisy vztahujícími se k poskytování Služby. Povinnosti stanovené v první větě tohoto článku Podmínek se vztahují i na zaměstnance, příp. další pracovníky Poskytovatele;
5.1.4 V případě, že se během poskytování Služby vyskytnou překážky bránící jejímu řádnému plnění, je Poskytovatel povinen tuto skutečnost bez zbytečného odkladu oznámit Zákazníkovi a navrhnout mu změnu plnění v rámci poskytování Služby dle Smlouvy a/nebo Podmínek. Dokud nebude mezi Smluvními stranami uzavřen písemný dodatek ke Smlouvě obsahující řešení nově vzniklého stavu, je Poskytovatel oprávněn přerušit poskytování Služby;
5.1.5 Poskytovatel je oprávněn pověřit poskytnutím kterékoliv části poskytnutí Služby dle Smlouvy a/nebo Podmínek třetí osobu (subdodavatele) dle své vlastní volby. V případě využití subdodavatele však vůči Zákazníkovi odpovídá stejně, jako by příslušnou činnost provedl sám.
5.2 Zákazník má zejména tato práva a povinnosti:
5.2.1 Zákazník se zavazuje seznámit Poskytovatele s místními a technický podmínkami FVE a předat Poskytovateli veškerou dokumentaci a relevantní informace vztahující se k provozu FVE (zejména aktuální výkupní cenu elektřiny vyprodukované v FVE a projektovou dokumentaci, kde bude patrné rozmístění panelů, zapojení, značka panelů a použité technologie a další nezbytné informace potřebné ke správnému znázornění mapy a zapojení FVE);
5.2.2 Zákazník se zavazuje při poskytnutí Služby poskytnout Poskytovateli veškerou součinnost tak, aby mohl být Poskytovatelem řádně a včas splněn předmět plnění dle Smlouvy a Podmínek;
5.2.3 V rámci poskytování součinnosti se Zákazník zavazuje mj. zajistit písemný souhlas vlastníků nemovitostí sousedících s pozemky, na kterých se nachází FVE, s přeletem dronu Poskytovatele nad jejich nemovitostmi, pokud mu Poskytovatel sdělí, že je takový přelet k poskytnutí Služeb nutný. Zákazník doručí Poskytovateli písemná prohlášení podepsaná vlastníky všech dotčených nemovitostí bez zbytečného odkladu po uzavření Smlouvy. Poskytovatel zašle Zákazníkovi na vyžádání vzorový formulář souhlasu, který lze pro tyto účely využít.
5.3 Smluvní strany jsou povinny si bez zbytečného sdělovat veškeré podstatné informace vztahující se k poskytování Služby dle Smlouvy a Podmínek.
6. TERMÍN A MÍSTO PLNĚNÍ
6.1 Smluvní strany se dohodly, že Služby či její jednotlivé části dle čl. 1.5 Podmínek budou Zákazníkovi poskytnuty v termínech ujednaných ve Smlouvě.
6.2 Nebude-li přesný termín ve Smlouvě ujednán, bude termovizní inspekce FVE provedena Poskytovatelem v přiměřené lhůtě po zaplacení První zálohy a předání technických informací k FVE dle čl. 5.2.1 Podmínek a Report bude předán v přiměřené lhůtě po zaplacení Druhé zálohy. Přiměřenou lhůtou se rozumí lhůta, která je určena především vhodnými klimatickými podmínkami pro létání dronu a aktuálními provozními možnostmi a kapacitou Poskytovatele.
6.3 Zákazník se zavazuje uvést v Objednávce přesné místo, kde se nachází FVE, a to uvedením parcelního čísla pozemku/pozemků a katastrálním území, v němž/nichž se FVE nachází.
6.4 Poskytovatel oznámí Zákazníkovi dopředu telefonicky nebo e-mailem přesný termín (den a přibližnou hodinu) provedení termovizní inspekce FVE.
6.5 V případě, že bude při poskytování Služby nutná osobní účast Zákazníka či jím pověřené osoby, je Zákazník povinen se této části plnění Služby zúčastnit.
6.6 Nebude-li z důvodu překážky ležící na straně Zákazníka možné zahájit poskytování Služby či její části, prodlužuje se doba poskytování Služby či její části o dobu, po kterou nebylo možné Služby či její část dokončit z důvodu překážky ležící na straně Zákazníka a Poskytovatel není po tuto dobu v prodlení s poskytováním Služby.
6.7 Veškeré termíny uvedené ve Smlouvě se prodlužují v důsledku mimořádných, nepředvídatelných a nepřekonatelných překážek vzniklých nezávisle na vůli Smluvních stran – vyšší moci (zejména z důvodu nevhodných klimatických podmínek pro přelet dronu nad FVE), a to vždy o dobu trvání takových překážek. Takovým prodloužením však nesmí dojít ke změně celkové povahy závazku ze Smlouvy a/nebo Podmínek.
7. PŘEDÁNÍ PLNĚNÍ A ODPOVĚDNOST ZA VADY
7.1 Poskytovatel se zavazuje poskytnout Zákazníkovi plnění v rámci poskytování Služby dle Smlouvy a Podmínek vždy řádně a včas a Objednatel je povinen dokončený předmět plnění dle Smlouvy a Podmínek od Poskytovatele vždy neprodleně převzít a řádně a včas uhradit Poskytovateli Cenu.
7.2 Pokud se Smluvní strany nedohodnou jinak, budou výstupy (plnění) Poskytovatele předávány Zákazníkovi primárně elektronicky, a to formou zaslání unikátního odkazu na webové stránky s Reportem a příp. odkazu na stažení fotografické dokumentace a videodokumentace na e-mailovou adresu Zákazníka uvedenou ve Smlouvě či do datové schránky Zákazníka, bude-li to technicky možné. Nebude-li to možné, mohou být výstupy předány Zákazníkovi jakýmkoliv jiným způsobem.
7.3 Za den předání plnění v rámci poskytování Služby se považuje den doručení odkazů ve smyslu čl. 7.2 Podmínek Zákazníkovi. Dnem předání příslušné části plnění přechází vždy nebezpečí škody na předmětu plnění z Poskytovatele na Zákazníka.
7.4 Sjednává se, že vlastnické právo k předmětu plnění přechází z Poskytovatele na Zákazníka vždy až úplným zaplacením jeho Ceny (výhrada vlastnictví).
7.5 Poskytovatel odpovídá Zákazníkovi za případné vady poskytnuté Služby v rozsahu dle Občanského zákoníku.
8. OSTATNÍ UJEDNÁNÍ
8.1 Poskytovatel prohlašuje, že žádná část předmětu plnění v rámci poskytování Služby není chráněna právem žádné třetí osoby z průmyslového nebo duševního vlastnictví.
8.2 Poskytovatel poskytuje Zákazníkovi v souladu s těmito Podmínkami a Smlouvou nevýhradní a neomezenou licenci k užití Služby a výstupů získaných z jejího poskytnutí, tj. licenci neomezenou časově, teritoriálně, způsoby, množstvím technologií ani jinak.
8.3 Zákazníkovi na základě této licence vzniká nárok postoupení licence třetím stranám dle jeho vlastní volby (podlicence).
8.4 Zákazník souhlasí se zveřejňováním fotografií a/nebo audiovizuálních, příp. (video) záznamů pořízených Poskytovatelem při poskytování Služby Zákazníkovi pro marketingové účely Poskytovatele. Fotografie a/nebo audiovizuální, příp. (video) záznamy budou použity Poskytovatelem zejména k prezentaci Poskytovatele a jeho služeb na sociálních sítích Poskytovatele, Webových stránkách Poskytovatele, v odborných publikacích, v dokumentech Poskytovatele a dalších výstupech Poskytovatele při poskytování Služby. Zákazník rovněž souhlasí s použitím loga, příp. jiného obchodního označení Zákazníka pro marketingové účely Poskytovatele. Pokud Zákazník nebude souhlasit se zveřejněním fotografií a/nebo audiovizuálních, příp. (video) záznamů a/nebo loga, příp. jiného obchodního označení Zákazníka, je oprávněn Poskytovatele požádat o jejich nezveřejnění jakýmkoliv způsobem dle čl. 9 Podmínek; Poskytovatel je povinen této žádosti Zákazníka vyhovět.
8.5 Poskytovatel se jakožto správce osobních údajů, které mu budou Zákazníkem zejména na základě Smlouvy poskytnuty, zavazuje, že bude tyto osobní údaje zpracovávat v souladu s právními předpisy, především s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (tzv. nařízení GDPR).
8.6 Další informace o zpracování osobních údajů Poskytovatelem, vč. katalogu práv subjektu údajů, jsou k dispozici na Webové stránce: https://www.drone-tech.cz/ochrana-osobnich-udaju
9. DORUČOVÁNÍ, KOMUNIKACE MEZI SMLUVNÍMI STRANAMI
9.1 Smluvní strany spolu mohou při řešení záležitostí vyplývajících z jejich smluvního vztahu komunikovat jakýmkoliv způsobem, tj. osobně, telefonicky, či elektronicky.
9.2 Budou-li si Smluvní strany doručovat písemnosti, dokumenty, výzvy či oznámení, anebo budou vůči sobě právně jednat, použijí kterýkoliv z níže uvedených způsobů doručování, a to i v případě, že právní předpisy vyžadují pro určité právní jednání písemnou formu.
9.3 Není-li výslovně uvedeno jinak, termín „doručení“ či „oznámení“ použitý v těchto Podmínkách či ve Smlouvě znamená doručení určité písemnosti, dokumentu či sdělení osobně (příp. kurýrem), poštou nebo elektronicky (e-mailem/datovou schránkou).
9.4 Jakékoli oznámení, sdělení, pokyn či jiná písemnost se považují za doručené (i) v případě doručení osobně nebo kurýrem okamžikem jejich doručení či odmítnutím převzetí zásilky adresátem, (ii) v případě zaslání doporučeně poštou okamžikem jejich doručení, které bude potvrzeno podpisem adresáta, nebo uplynutím tří pracovních dnů od předání zásilky na poště k odeslání v obálce s nadepsanou adresou příslušné Smluvní strany, pakliže doručení nebude potvrzeno adresátem dříve, (iii) v případě zaslání e-mailem v den elektronického potvrzení doručení zprávy (které obdrží odesílatel) na e-mailovou adresu odesílatele, jinak třetí (3.) pracovní den ode dne jejího odeslání za podmínky, že skutečně došlo k doručení a (iv) v případě doručování do datové schránky dnem, kdy se do datové schránky přihlásila oprávněná osoba, jinak desátým (10.) dnem od dodání zprávy do datové schránky adresáta.
10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
10.1 Tyto Podmínky jsou vždy v aktuálním znění k nahlédnutí k dispozici na Webové stránce.
10.2 Veškeré smluvní vztahy mezi Poskytovatelem a Zákazníkem se řídí platným právním řádem České republiky, zejména pak Občanským zákoníkem a dále těmito Podmínkami (vždy v jejich aktuálním znění) a uzavřenou Smlouvou.
10.3 Smluvní strany sjednávají výlučnou místní příslušnost soudu pro jakýkoliv případný spor vzniklý mezi Poskytovatelem a Zákazníkem, na který se užijí tyto Podmínky, tak, že bude určena vždy podle obecného soudu Poskytovatele; místně příslušným soudem tak bude vždy věcně příslušný soud, v jehož obvodu má Poskytovatel své rejstříkové sídlo.
10.4 Tyto Podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 1.1. 2024
Ve Zlíně, dne 1.1. 2024
DroneTech s.r.o.